جلوگيري از نيش حشرات

پزشكي و سلامتي

جلوگيري از نيش حشرات

۳۱ بازديد ۰ نظر

۱-از محصولات دفع حشرات استفاده كنيد.

معمولاً در مناطق گرمسيري از اين محصولات به وفور يافت مي شود. در واقع اين محصولات مانند ضد آفتاب هستند و بايد آن ها را تمديد كنيد. همچنين مي ‌توانيد از برندهاي مختلف مخصوص نوع پوست و شرايط متفاوت استفاده كنيد . اين محصولات را از داروخانه خريداري كنيد. البته نبايد آن ها را به پوستي بزنيد كه دچار حساسيت شده است. زماني كه به اين محصولات نياز نداريد، پوست خود را شستشو دهيد.

 

۲-لباس هايي با رنگ روشن بپوشيد.

اگر از استفاده از مواد شيميايي براي دفع حشرات راضي نيستيد، يا آن را دوست نداريد، لباس هايي با رنگ روشن بپوشيد. حشراتي مثل پشه ها به رنگ‌ هاي تيره مثل آبي و سياه بيشتر جذب مي شوند. براي جلوگيري از نيش حشرات مثل پشه حتماً لباس‌ هاي رنگ روشن مثل رنگ سفيد يا طوسي استفاده كنيد. اين رنگ لباس نه تنها به دفع حشرات كمك مي كند، بلكه احساس خنكي بيشتري را در روزهاي گرم تابستان به شما خواهد داد.

 

۳-از عطر و ادكلن هاي قوي و بوي گل استفاده نكنيد.

همه ما دوست داريم كه بوي خوب بدهيم ؛ مخصوصا از رايحه هايي كه از گل هاي طبيعي به دست آمده اند. اين بوهاي خوشايند مي توانند باعث جذب حشرات مخصوصاً در مناطق گرمسيري بشوند. پس بهتر است كه از اين گلدان ها در مكان هاي سر پوشيده و بسته استفاده كنيد.

 

حتما بخوانيد: ارائه/ سخنراني تاثيرگذار: چطور با قدرت شروع كنيم و با قدرت به پايان ببريم؟

 

۴-آبليمو بنوشيد.

از آن جايي كه بيشتر پشه ها بويي شبيه به ليمو مي دهند، به همين دليل خودشان از اين طعم و بو خسته شده اند و آن را دوست ندارند. اضافه كردن چند قطره آب ليمو به آب و نوشيدن آن به شما كمك مي ‌كند كه موجود جذابي براي حشره هايي مثل پشه نباشيد . در واقع اين روش جزء بهترين ها براي دفع پشه ها مي باشد. البته نبايد از اين روش هرروز استفاده كنيد، زيرا كم‌ كم براي آن ها عادي خواهد شد.

 

۵-به پوستتان سير بماليد.

يك گزينه مناسب به جاي نوشيدن آب ليمو مي تواند استفاده از حبه هاي سير و ماليدن آن ها روي پوستتان باشد. البته بسياري از افراد از اين روش استقبال نمي كنند، زيرا از بوي سير متنفر هستند اما با استفاده از اين روش مي توانيد از شر نيش پشه و خارش بعد از آن خلاص شويد .

 

۶-شمع سيترونلا روشن كنيد.

در مناطقي كه پشه ها رفت و آمد دارند، مي توانيد از شمع هاي سيترونلا استفاده كرده و آن ها را روشن كنيد.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.