اختلال كم توجهي بيش فعالي و مدرسه

۲۷ بازديد ۰ نظر

 حواس دانش آموزان مبتلا به اختلال كم توجهي – بيش فعالي ممكن است به راحتي با سر و صداي بيرون، رهگذران و يا افكار خود پرت شوند كه اغلب باعث مي شود متوجه درس نشوند. اين كودكان در تمركز كردن روي كارهايي كه نياز به تلاش ذهني پايدار دارد، مشكل دارند. ممكن است به نظر برسد كه در حال گوش دادن به شما هستند اما براي به خاطر سپردن اطلاعات با مشكل مواجه شوند.

از جمله راههاي كمك به كودكاني كه به راحتي حواسشان پرت مي شود شامل قرار گرفتن كودك در محيط مناسب، فعاليت فيزيكي و كوتاه تر كردن زمان كلاس درس است. راههاي ديگر عبارتنداز:

  • كودك مبتلا به اختلال كم توجهي – بيش فعالي را دور از درها و پنجره ها قرار دهيد. اگر آموزش كودك در خانه انجام مي شود، بايد در اتاق جداگانه باشد و در صورت داشتن حيوان خانگي، آن را در اتاق ديگر قرار داد.
  • از صندلي هاي جايگزيني استفاده كنيد كه دانش آموز بتواند در صورت ناراحتي، جاي خود را تغيير دهد. هر زمان ممكن باشد، حركت فيزيكي را نيز در ميانه ي درسها قرار دهيد.
  • اطلاعات مهم را در جايي بنويسيد كه كودك به راحتي بتواند آن را بخواند و از آن استفاده كند. به دانش آموز يادآوري كنيد كه اطلاعات در كجا واقع شده است.
  • تكاليف سنگين را به قسمت هاي كوچكتر تقسيم كنيد و به كودكان اجازه دهيد تا اوقات استراحت داشته باشند

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.