5 حركت يوگاي صورت براي تقويت چشم

۳۸ بازديد ۰ نظر

۱-چشمك زدن: چشمانتان را باز كنيد و سپس ۱۰ بار پشت سر هم پلك بزنيد. حالا چشمها را به مدت ۲۰ ثانيه ببنديد و اين تمرين را ۴ بار ديگر انجام دهيد. چشم انسان بايد ۲۵ بار در دقيقه باز و بسته شود. اگرچه بسياري از ما، مخصوصا وقتي روي چيزي در گوشي يا كامپيوترمان متمركز هستيم، اين كار را نمي‌كنيم. اين تمرين به چشم كمك مي‌كند تا خودش را تغذيه كند و همچنين باعث استراحت عضلات اين عضو مي‌شود و از خشكي آن جلوگيري مي‌كند.

 

 

۲-لمس با كف دست: اگر در كلاسهاي يوگا شركت كرده باشيد، احتمالا با اين تمرين آشنايي داريد. كف دستهايتان را به هم بماليد تا گرم شوند. سپس آنها را روي چشمانتان بگذاريد تا گرما منتقل شده و كف دستهايتان سرد شوند. روي چيزي تمركز كنيد و آرام باشيد. اين تمريني نوعي ورزش آرامشبخش است كه پس از يك روز كاري طولاني، مي‌توانيد روي چشمهايتان امتحان كنيد.

 

۳- نگاه به طرفين و چرخاندن چشمها: حالا وقت آن است تا عضلات چشمتان را بكشيد. چشمانتان را به آرامي از سويي به سوي حركت دهيد و سپس به صورت دوراني بچرخانيد. اگر كار برايتان دشوار است، ازانگشتتان كمك بگيريد و آن را به صورت دوراني حركت دهيد و با چشمها اين مسير را دنبال كنيد. گردنتان نبايد تكان بخورد. اين دو تمرين را ۲۰ بار تكرار كنيد.

 

 

۴- ايستادن روي شانه‌ها (يوگاي ساروانگ آسانا): اين تمرين نه تنها به چشمها بلكه به مغزتان هم كمك مي‌كند. روي تشك يوگا دراز بكشيد و با كمك بازوهايتان، پاها را صاف بالا برده و پنجه را به پشت سر هدايت كنيد طوريكه كمرتان به حالت شيبدار و زانوها تقريبا بالاي سرتان باشند. اين وضعيت گردش خون را در مغز و اعصاب بينايي افزايش مي‌دهد. همچنين مي‌توانيد رو به پشت دراز بكشيد و پاها را تا جايي كه مي‌توانيد صاف به سمت بالا نگه داريد. اين تمرين گردش خون را در چشمها، مغز و بيني بالا مي‌برد و از اين طريق عملكرد اين اعضا هم تقويت مي‌شود. با انجام اين حركت، تمام ارگانهاي ديگر بدن سم‌زدايي شده و عملكردشان به حداكثر مي‌رسد.

 

 

۵-تنفس پراناياما: اين تمرين كه به تنفس زنبور عسل هم معروف است، با چند تنفس ساده واقعا آرامتان مي‌كند و مي‌تواند سرو صداهاي اضافي در سرتان را از بين ببرد. روي زمين چهار زانو يا به هر شكلي كه راحتيد، بنشينيد. حالا انگشتانتان را به صورت افقي روي چشمهايتان قرار دهيد. ابتدا نفستان را به بيرون بدهيد. با كشيدن هوا به داخل بيني، صدايي مثل وزوز زنبور ايجاد مي‌شود. حين اين تمرين حواستان باشد كه به چشمها كمي فشار وارد كنيد و لبهايتان محكم روي يكديگر باشند.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.